انواع قفل گاوصندوق

در این مقاله ما به معرفی انواع قفل گاوصندوق اشاراتی خواهیم داشت تا بیشتر با سیستم های امنیت گاوصندوق آشنا شویم.

انواع قفل گاوصندوق 

در این قسمت شش مدل از قفل ها را به همراه توضیحات ارائه خواهیم داد.

مدل اول قفل کلیدی گاوصندوق است که ساده و معمولی می باشد که تنها قسمتی که از امنیت برخوردار است نوع کلید آنها می باشد.

قفل کلیدی گاوصندوقمدل دوم قفل ترکیبی ، مکانیکی گاوصندوق  است که هم در نوع و هم در روش استفاده متفاوت و پیچیده تر بوده و از امنیت بالاتری برخوردار است.

 

بیشتر بخوانیم :صندوق امانات

 

قفل ترکیبی مکانیکیمدل سوم قفل ترکیبی الکترونیکی است که هم به صورت دستی و هم دیجیتالی آن وجود دارد و از مدل های قبلی که معرفی شد از امنیت بیشتری برخوردار است.

قفل ترکیبی الکترونیکی گاوصندوقمدل چهارم قفل های بیومتریک هستند که متشکل از دو مدل مکانیکی و دیجیتالی می باشند. در این دو مدل کلا کلید حذف گردیده و حتی در مواقع فراموشی رمز هم نیاز به کلید نیست، به این دلیل که نوع قفل گذاری آنها از طریق اسکن چشم یا اثر انگشت صاحب گاوصندوق انجام می پذیرد و از امنیت فوق العاده بالایی برخوردار است. در قفل بیومتریک گاوصندوق ، دو پروسه رمزگذاری وجود دارد ، هم رمز دستی (عددی) و هم رمز دیجیتالی توسط اسکن اثر انگشت و یا چشم و یا ترکیب هر دو سیستم قابل انجام است.  

قفل بیومتریکمدل پنجم قفل زمان نام دارد که معمولا در بانکها کاربرد دارد و به شکل زمان سنج عمل می کند.

قفل زمان گاوصندوقآخرین مدل قفل ، قفل ترکیبی با تاخیر زمان است که از ترکیب قفل بیومتریک و قفل زمان ساخته شده است. این قفل ها یک تایمر تاخیری هم دارند که بسیار مفید هستند ، مخصوصا در مواقع دستبرد زدن به گونه ای عمل می کند که زمان باز کردن قفل ها را عقب می اندازد و همین باعث بالا رفتن امنیت این قفل ها گردیده است.

قفل گاوصندوق مدل ترکیبی با تاخیر زمانخرید قفل گاوصندوق 

پس از معرفی قفل ها و نوع کاربرد آنها ، حالا بیشتر با آنها آشنا گشته اید و می دانید ، از چه گاوصندوق هایی با چه قفل هایی و برای مکان مورد نظرتان استفاده کنید. اگر اطلاعات کافی در اختیارتان نباشد ممکن است گاوصندوق هایی را خریداری کنید که مناسب محل مورد نظر نیست و امنیت اجناس ارزشمند شما را تامین نمی کند و هزینه ای که برای این کار کردید به هدر رود.

مقالات دیگر
1399/06/08 | 11:47
گاوصندوق چیست
جعبه های یک یا چند طبقه چهار گوش با بدنه بسیار مقاوم و فولادی با قفل های بسیار معتبر و سیستم رمزگذاری پیچیده که برای نگهداری از وسایل و اسناد و مدارک و پول و جواهرات استفاده میشود اصطلاحا گاوصندوق گفته میشود
1399/06/07 | 12:18
همه چیز درباره گاوصندوق خانگی
گاوصندوق خانگی یکی از پرکاربردترین انواع گاوصندوق می باشد که از نظر اندازه و ابعاد و همچنین تکنولوژی های به کار رفته در طراحی آن تفاوت هایی با بقیه دارد
1399/05/28 | 05:43
فروش گاوصندوق
. گاوصندوق ها را می توان بر اساس دو ویژگی مهم تقسیم بندی نمود که عبارتند از طرح و شکل ظاهری و سیستم رمزنگاری و قفل به کار رفته در آنها، که هر یک دارای زیرمجموعه های متعددی می باشند
1399/05/26 | 03:11
تعمیرات گاوصندوق
تعمیرات گاوصندوق مجموعه ای از خدمات از قبیل بازگشایی قفل در صورت گم شدن کلید یا فراموشی رمز توسط مالک، تغییر نوع قفل و همچنین حمل و جا به جایی آنها به محل های جدید می باشد
1399/05/21 | 11:13
گاوصندوق رمزدار
گاوصندوق رمزدار از نمونه های بسیار پرکاربردی می باشند که از نظر امنیت و میزان مقاومت در برابر ضربه و آتش سوزی در سطح بالایی قرار دارد. این گروه از گاوصندوق ها در واقع میان گاوصندوق های کلیدی و دیجیتال بیومتریک قرار گرفته اند.
1399/05/21 | 10:49
گاوصندوق آسانسوری
گاوصندوق آسانسوری یا زیرویترینی یکی از کاربردی ترین نمونه تجهیزات امنیتی می باشد که دارای ابعاد نسبتا بزرگ می باشند، دارای بدنه نسوز بوده و به دلیل بهره مندی از رمزهای بسیار قوی الکترونیکی و سنسورهای حساس به اثرانگشت، از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند.
ارسال نظر

طراحی سایت توسط دودکو طراحی سایت دود