همه چیز درباره گاوصندوق خانگی

همه چیز درباره گاوصندوق خانگی

گاوصندوق خانگی یکی از پرکاربردترین انواع گاوصندوق می باشد که از نظر اندازه و ابعاد و همچنین تکنولوژی های به کار رفته در طراحی آن تفاوت هایی با بقیه دارد. این قبیل تجهیزات امنیتی بیشتر برای نگهداری از وسایل ارزشمند، مدارک و طلا و جواهرات و پول در منازل مسکونی مورد استفاده قرار گرفته و لازم است قبل از خرید شناخت کافی درباره آنها داشته باشید. گاو صندوق خرم؛ بزرگترین تولیدکننده انواع گاوصندوق در ادامه به معرفی این محصولات پرداخته و ویژگی های مهم آنها و همچنین انواع گاوصندوق خانگی را بررسی خواهد کرد.

 

ابعاد و اندازه گاوصندوق خانگی

یکی از اصلی ترین ویژگی های گاوصندوق هایی که برای منازل مورد استفاده قرار میگیرد، ابعاد و اندازه آنها می باشد که در گروه گاوصندوق های کوچک قرار گرفته اند. وزن این گاوصندق ها اغلب در بازه 12 تا 18 کیلوگرم می باشد که متناسب با ابعاد آنها این مقادیر تغییر می کنند. در مقابل، گاوصندوق هایی که برای محیط های اداری و سازمان ها استفاده میشود، بزرگتر بوده و وزن بسیار سنگین و حدود نیم تُن و بیشتر دارند.

ابعاد این گروه از گاوصندوق ها بسیار متنوع بوده و می توان نمونه های بسیار کوچک و در برخی مواقع نیز بزرگتر را انتخاب نمود که به شرایط و خواسته مشتری بستگی دارد. از نمونه های رایج گاوصندوق های خانگی می توان به گزینه هایی با عرض و عمق 42 و ارتفاع 22 سانتی متر اشاره نمود که براحتی می توان در داخل کمد جایگذاری نمود. البته همان طور که اشاره شد، تنوع در اندازه و ابعاد این محصولات بسیار زیاد بوده و حق انتخاب بالایی در این زمینه خواهید داشت.

 

بیشتر بخوانیم :تعمیرات گاوصندوق

انواع گاوصندوق خانگی

بر اساس فاکتورهای مختلف می توان گاوصندوق هایی که برای محیط های مسکونی کاربرد دارند را گروه بندی نمود که برخی از آنها شامل موارد زیر می باشند:

گاوصندوق مخفی

با توجه به اندازه و ابعاد کوچکی که برای گاوصندق های مورد استفاده برای منازل در نظر گرفته میشود، در نتیجه وزن آنها بسیار سبک بوده و براحتی قابل جا به جایی و انتقال هستند. به همین دلیل راهکارهای متعددی در این زمینه ارائه شده است که بهترین آنها، مخفی کردن گاوصندوق در داخل کمد می باشد. این قبیل گاوصندوق ها که درون کمد قرار میگیرند، از داخل با پیچ و اتصالات بسیار مقاوم به دیوار یا زمین متصل شده و امکان جا به جایی آنها وجود ندارد.

گاوصندوق دیجیتال

قدرتمندترین و امن ترین گاوصندق های اداری و خانگی، نوع دیجیتال می باشد که سیستم رمزنگاری و قفل آنها بسیار پیشرفته بوده و احتمال سرقت در آنها به صفر نزدیک می باشد. گاوصندوق های دیجیتال با اسکن اثرانگشت و چشم رمزگذاری میشوند و به تنها مالک اصلی قادر به باز کردن آن خواهد بود. البته این گروه از گاوصندوق ها به دلیل قیمت بالایی که دارند، در محیط های مسکونی کمتر کاربرد داشته و بیشتر برای محیط های تجاری و سازمان ها استفاده میشود.

گاوصندوق رمزدار مکانیکی

نمونه های قدیمی گاوصندوق ها دارای کلید می باشند و احتمال باز شدن آنها توسط سارقین بیشتر از سایر انواع گاوصندوق ها می باشد. به همین دلیل قفل های ترکیبی با رمز و کلیدهای چرخشی مکانیکی برای آنها در نظر گرفته شد تا سطح امنیت را تا حد زیادی افزایش دهند. باز کردن این قبیل گاوصندوق ها در چند مرحله انجام میشود و نه تنها در محیط های مسکونی، بلکه در محیط های تجاری نیز کاربرد دارند و تا قبل از روی کار آمدن نوع دیجیتال، با استقبال بسیار زیادی روبرو بوند.

 

بیشتر بخوانیم :گاوصندوق اثر انگشتی

تفاوت گاوصندوق خانگی با سایر گاوصندوق ها

تنوع در نوع طراحی و ساخت گاوصندوق ها بسیار زیاد می باشد و به منظور افزایش امنیت آنها تکنولوژی های مختلفی همیشه معرفی و استفاده میشوند. از مهم ترین تفاوت هایی که گاوصندوق خانگی با سایر گزینه ها دارند، اندازه و ابعاد آنها می باشد. همان طور که اشاره شد این گاوصندوق ها اغلب کوچک بوده و وزن سبک دارند. علاوه براین، شیوه رمزنگاری و نحوه بازکردن آنها نیز با گاوصندوق های هتلی و زیر ویترینی، آسانسوری و غیره متفاوت است. به عنوان مثال، گاوصندوق های هتلی را می توان با کارت های مخصوص باز نمود.

با توجه به محدود بودن تعداد مدارک و اشیای قیمتی که در منزل نگهداری میشوند، اغلب گاوصندوق ها برای محیط های مسکونی یک طبقه بوده و براحتی در داخل کمد و دیوار قابل جایگذاری و پنهان کردن می باشند. اما گاوصندوق های اداری و بزرگ چند طبقه هستند و ارتفاع و وزن زیادی داشته و اغلب آنها بیش از نیم تُن وزن دارند.

مزایا و معایب گاوصندوق خانگی

با توجه به نوع طراحی و مکانیزم امنیتی به کار رفته برای گاوصندوق ها، ممکن است برخی محدودیت ها و مزایا و معایب در آنها وجود داشته باشد. به عنوان مثال، از نقاط مثبت گاوصندوق های خانگی می توان به قیمت ارزان تر آنها نسبت به سایر گاوصندوق ها اشاره نمود. در مقابل، این گاوصندوق ها وزن سبکی داشته و اگر به درستی نصب نشوند، ممکن است خطرهای زیادی آنها را تهدید کند. علاوه براین، سیستم های رمزنگاری گاوصندوق های اداری و تجاری پیشرفته تر از نمونه های رایجی می باشد که برای منازل استفاده میشوند. البته در چند سال اخیر تا حد زیادی به این محددودیت ها غلبه شده و گاوصندوق ها اغلب دیجیتالی شده اند.

قیمت گاوصندوق خانگی

به همان اندازه که اندازه و ابعاد و نوع گاوصندوق ها متنوع است، قیمت آنها نیز با هم متفاوت خواهد بود. قیمت گاوصندوق خانگی با توجه به اندازه و ابعاد و وزن آنها تغییر زیادی می کند. به طوریکه با افزایش اندازه و ابعاد آنها قیمت نیز رشد خواهد داشت که با توجه به میزان متریال مورد نیاز برای تولید کاملا طبیعی خواهد بود. علاوه براین، نوع گاوصندوق و همچنین سیستم رمزنگاری آنها نیز می تواند بر قیمت اثر زیادی داشته باشد. در حالت کلی، گاوصندوق هایی که دیجیتال و هوشمند می باشند، در بالاترین سطح از قیمت قرار داشته و گاوصندوق های دارای کلید ارزان ترین نمونه ها خواهند بود.

گاوصندوق خرم، بزرگترین تولید کننده انواع گاوصندوق نسوز، رمزدار، دیجیتالی، اداری، مکانیکی و خانگی می باشد که کیفیت و امنیت و زیبایی را با هم تلفیق نموده است. برای برقراری ارتباط با این مجموعه و اطلاع از ویژگی های هر یک از محصولات آنها می توانید از راه های ارتباطی ذکر شده در پایین صفحه استفاده نمایید.

بیشتر بخوانیم :گاوصندوق رمزدار

مقالات دیگر
1399/06/08 | 11:47
گاوصندوق چیست
جعبه های یک یا چند طبقه چهار گوش با بدنه بسیار مقاوم و فولادی با قفل های بسیار معتبر و سیستم رمزگذاری پیچیده که برای نگهداری از وسایل و اسناد و مدارک و پول و جواهرات استفاده میشود اصطلاحا گاوصندوق گفته میشود
1399/06/07 | 12:18
همه چیز درباره گاوصندوق خانگی
گاوصندوق خانگی یکی از پرکاربردترین انواع گاوصندوق می باشد که از نظر اندازه و ابعاد و همچنین تکنولوژی های به کار رفته در طراحی آن تفاوت هایی با بقیه دارد
1399/05/28 | 05:43
فروش گاوصندوق
. گاوصندوق ها را می توان بر اساس دو ویژگی مهم تقسیم بندی نمود که عبارتند از طرح و شکل ظاهری و سیستم رمزنگاری و قفل به کار رفته در آنها، که هر یک دارای زیرمجموعه های متعددی می باشند
1399/05/26 | 03:11
تعمیرات گاوصندوق
تعمیرات گاوصندوق مجموعه ای از خدمات از قبیل بازگشایی قفل در صورت گم شدن کلید یا فراموشی رمز توسط مالک، تغییر نوع قفل و همچنین حمل و جا به جایی آنها به محل های جدید می باشد
1399/05/21 | 11:13
گاوصندوق رمزدار
گاوصندوق رمزدار از نمونه های بسیار پرکاربردی می باشند که از نظر امنیت و میزان مقاومت در برابر ضربه و آتش سوزی در سطح بالایی قرار دارد. این گروه از گاوصندوق ها در واقع میان گاوصندوق های کلیدی و دیجیتال بیومتریک قرار گرفته اند.
1399/05/21 | 10:49
گاوصندوق آسانسوری
گاوصندوق آسانسوری یا زیرویترینی یکی از کاربردی ترین نمونه تجهیزات امنیتی می باشد که دارای ابعاد نسبتا بزرگ می باشند، دارای بدنه نسوز بوده و به دلیل بهره مندی از رمزهای بسیار قوی الکترونیکی و سنسورهای حساس به اثرانگشت، از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند.
ارسال نظر

طراحی سایت توسط دودکو طراحی سایت دود