گاوصندوق رمزدار

گاوصندوق رمزدار از نمونه های بسیار پرکاربردی می باشند که از نظر امنیت و میزان مقاومت در برابر ضربه و آتش سوزی در سطح بالایی قرار دارد. این گروه از گاوصندوق ها در واقع میان گاوصندوق های کلیدی و دیجیتال بیومتریک قرار گرفته اند. گاوصندوق خرم؛ اولین تولید کننده گاوصندوق در ایران، به معرفی گاوصندوق های رمز دار پرداخته و به مواردی از قبیل انواع رمز، قیمت و مزایا و معایب اشاره خواهد داشت.

انواع گاوصندوق رمزدار


همان طور که از نام این گروه از گاوصندوق ها مشخص است، سیستم باز کردن آنها نیاز به وارد کردن رمز از طریق صفحه کلید یا قفل های چرخشی و مکانیکی دارد و برندهای متعددی در زمینه تولید و طراحی قفل برای این قبیل گاوصندوق ها فعالیت دارند. در حالت کلی می توان انواع گاوصندوق رمزدار را با توجه به نوع رمز و قفل به کار رفته در آنها به گروه های زیر تقسیم بندی نمود:

رمزهای چرخشی


رمزهای چرخشی یا مکانیکی یکی از قدیمی ترین انواع گاوصندوق ها می باشند که بعد از گاوصندوق های کلیدی معرفی شدند و در دنیای امروز کاربرد زیادی ندارند. برای باز کردن این گاوصندوق ها باید قفل های چرخشی را با توجه به رمزی که مالک تعیین می کند بچرخانید. قفل ها یا همان رمزهای به کار رفته در این نوع گاوصندوق می تواند با یک مرتبه چرخش باز شوند و در برخی نیز سه مرتبه چرخش لازم است که این گروه از نظر امنیت در سطح بالاتری قرار گرفته اند. قفل های پرکاربرد در این گروه شامل دو قفل سارجنت و variable می باشند که در حال حاضر سارجنت کاربرد زیادی ندارد.

گاوصندوق رمزدار

بیشتر بخوانیم : گاوصندوق اثر انگشتی

رمز با صفحه کلید


پس از رمزهای چرخشی و مکانیکی، نسل بعدی آنها یعنی رمز با صفحه کلید طراحی و معرفی شدند که در حال حاضر نیز کاربرد زیادی دارند. مالک گاوصندوق رمزدار ابتدا یک رمز قوی را انتخاب نموده و تنها با وارد کردن همان رمز امکان باز شدن قفل وجود دارد. بهترین نوع قفل های رمزدار که در این نوع گاوصندوق مورد استفاده قرار میگیرند می توان به رمزهای کره ای و چینی اشاره نمود.

رمزهای بیومتریک


قوی ترین نوع رمزهای به کار رفته برای گاوصندوق، رمزهای بیومتریک می باشد که از نظر قیمت نیز بالاترین سطح قرار گرفته اند. گاوصندوق های رمزدار با رمز بیومتریک تنها با اثر انگشت یا اسکن قرنیه چشم مالک باز میشود و به همین دلیل از نظر امنیت بسیار قوی می باشد.

تفاوت گاوصندوق رمزدار با گاوصندوق های دیگر


با توجه به اینکه رمزهای به کار رفته برای گاوصندوق ها بسیار کوچک می باشند، لذا می توان آنها را نه تنها بر روی گاوصندوق اداری و بزرگ نصب نمود، بلکه در گاوصندوق خانگی نیز کاربرد زیادی دارد. به عبارت دیگر، گاوصندوق های رمزدار با سایر گاوصندوق ها تنها از نظر نوع و شیوه باز کردن درب متفاوت می باشند و اندازه و ابعاد و شکل ظاهری آنها کاملا شبیه به هم است.

 

قیمت گاوصندوق رمزدار


قیمت گاوصندوق رمزدار بر اساس فاکتورهای متعددی تعیین می شود و به همین دلیل نمی توان نرخ مشخص و ثابتی را برای تمام آنها اعلام کرد. از جمله مواردی که می توانند در گران یا ارزان بودن گاوصندوق های دارای رمز تاثیرگذار باشند عبارتند از:

اندازه و ابعاد گاوصندوق


هر یک از گاوصندوق های موجود در بازار دارای اندازه و ابعاد متفاوتی می باشند و بر همین اساس نیز قیمت گذاری می شوند. به طوریکه قیمت دو گاوصندوق با مدل های یکسان اگر اندازه های متفاوتی داشته باشند، گزینه ای که بزرگتر باشد، گران تر است. دلیل این تفاوت قیمت نیز به مقدار متریال و موادی که برای ساخت و تولید آن استفاده میشود ارتباط دارد.

وزن گاوصندوق


با توجه به میزان ضخامتی که برای دیواره های گاوصندوق در نظر گرفته میشود و متریال به کار رفته در آن، گاوصندوق ها دارای وزن های متفاوتی خواهند بود. لازم به ذکر است که، هر چه گاوصندوق رمزداری که انتخاب می کنید سنگین تر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

نوع و برند رمز


همان طور که اشاره شد، نوع رمزهایی که برای گاوصندوق ها استفاده میشود با هم متفاوت است و این می تواند در قیمت آنها نیز تاثیر زیادی داشته باشد. به عنوان مثال، گاوصندوق هایی که دارای رمزهای چرخشی می باشند، ارزان تر از نوع صفحه کلیدی بوده و بیومتریک ها نیز از دو نمونه قبلی گران تر می باشند. علاوه براین، برند تولید کننده رمز نیز بر قیمت گاوصندوق تاثیر دارد و برندهای کره ای در اغلب مواقع گران تر از نوع چینی می باشند. همچنین لازم به ذکر است که رمزهای این گاوصندوق ها وارداتی بوده و به همین دلیل به شدت تحت تاثیر قیمت ارز قرار میگیرند.

گاوصندوق رمزدار

بیشتر بخوانیم : گاوصندوق دیجیتال

طرح گاو صندوق رمزدار


با توجه به امنیت بسیار بالای گاوصندق های رمزدار در طرح های مختلف زیرویترینی، هتلی، خانگی، آسانسوری و غیره تولید میشوند. البته نوع رمزی که در طرح های زیرویترینی و آسانسوری استفاده میشود، کاملا پیشرفته بوده و قفل های چرخشی و کلیدی کمتر در آنها به کار میرود. گاوصندوق های رمزدار از نظر طرح و شکل ظاهری نیز ممکن است به صورت چند طبقه یا تک طبقه طراحی شوند که در نوع اداری به دلیل تعداد زیاد مدارک و اسناد، از گاوصندوق هایی استفاده میشود که دارای چند طبقه می باشند.

با توجه به تنوع بسیار بالا در طرح های گاوصندوق و ویژگی های متعددی که در هر یک وجود دارد، بهترین نوع برای انتخاب، گاوصندوق هایی می باشد که دارای بدنه کاملا مقاوم در برابر ضربه و آتش سوزی باشند. علاوه براین، سیستم رمزنگاری آنها پیشرفته بوده و متعلق به برندهای شناخته شده و معتبر باشند.

مزایا و معایب گاوصندوق های رمزدار


گاوصندوق های دارای قفل های چرخشی و کلیدی چند عیب عمده دارند که از مهم ترین آنها می توان به فراموش شدن رمز آن اشاره نمود. اما رمزهایی که بیومتریک می باشند، نیاز به خاطر سپردن رمز نبوده و تنها به کمک اثر انگشت فرد امکان باز شدن آن وجود دارد. از مزایای این نوع گاوصندوق نیز می توان به امنیت بالا، تنوع زیاد در طرح و اندازه گاوصندوق اشاره نمود.

گروه گاوصندوق خرم با بیش از یک قرن سابقه فعالیت در زمینه طراحی و تولید انواع گاوصندوق، به منظور تسهیل در فرآیند انتخاب و خرید محصولات، امکان فروش اینترنتی را فراهم نموده است. با ورود به بخش محصولات می توان لیست کاملی از انواع گاوصندوق ها را مشاهده نمود و از ویژگی های آنها و همچنین قیمت هر یک مطلع شد.

سوالات متداول

سوالات متداول

گاوصندوق رمزدار چیست؟

گاوصندوق رمزدار از نمونه های بسیار پرکاربردی می باشند که از نظر امنیت و میزان مقاومت در برابر ضربه و آتش سوزی در سطح بالایی قرار دارد. این گروه از گاوصندوق ها در واقع میان گاوصندوق های کلیدی و دیجیتال بیومتریک قرار گرفته اند.

انواع گاوصندوق رمزدار کدام است؟

رمزهای چرخشی

رمز با صفحه کلید

رمزهای بیومتریک

گاوصندوق رمزدار با سایر گاوصندوق ها چه تفاوتی دارد؟

با توجه به اینکه رمزهای به کار رفته برای گاوصندوق ها بسیار کوچک می باشند، لذا می توان آنها را نه تنها بر روی گاوصندوق اداری و بزرگ نصب نمود، بلکه در گاوصندوق خانگی نیز کاربرد زیادی دارد. به عبارت دیگر، گاوصندوق های رمزدار با سایر گاوصندوق ها تنها از نظر نوع و شیوه باز کردن درب متفاوت می باشند و اندازه و ابعاد و شکل ظاهری آنها کاملا شبیه به هم است.

گاوصندوق های رمزدار چه مزایا و معایبی دارند؟

گاوصندوق های دارای قفل های چرخشی و کلیدی چند عیب عمده دارند که از مهم ترین آنها می توان به فراموش شدن رمز آن اشاره نمود. اما رمزهایی که بیومتریک می باشند، نیاز به خاطر سپردن رمز نبوده و تنها به کمک اثر انگشت فرد امکان باز شدن آن وجود دارد. از مزایای این نوع گاوصندوق نیز می توان به امنیت بالا، تنوع زیاد در طرح و اندازه گاوصندوق اشاره نمود.

مقالات دیگر
1399/06/08 | 11:47
گاوصندوق چیست
جعبه های یک یا چند طبقه چهار گوش با بدنه بسیار مقاوم و فولادی با قفل های بسیار معتبر و سیستم رمزگذاری پیچیده که برای نگهداری از وسایل و اسناد و مدارک و پول و جواهرات استفاده میشود اصطلاحا گاوصندوق گفته میشود
1399/06/07 | 12:18
همه چیز درباره گاوصندوق خانگی
گاوصندوق خانگی یکی از پرکاربردترین انواع گاوصندوق می باشد که از نظر اندازه و ابعاد و همچنین تکنولوژی های به کار رفته در طراحی آن تفاوت هایی با بقیه دارد
1399/05/28 | 05:43
فروش گاوصندوق
. گاوصندوق ها را می توان بر اساس دو ویژگی مهم تقسیم بندی نمود که عبارتند از طرح و شکل ظاهری و سیستم رمزنگاری و قفل به کار رفته در آنها، که هر یک دارای زیرمجموعه های متعددی می باشند
1399/05/26 | 03:11
تعمیرات گاوصندوق
تعمیرات گاوصندوق مجموعه ای از خدمات از قبیل بازگشایی قفل در صورت گم شدن کلید یا فراموشی رمز توسط مالک، تغییر نوع قفل و همچنین حمل و جا به جایی آنها به محل های جدید می باشد
1399/05/21 | 11:13
گاوصندوق رمزدار
گاوصندوق رمزدار از نمونه های بسیار پرکاربردی می باشند که از نظر امنیت و میزان مقاومت در برابر ضربه و آتش سوزی در سطح بالایی قرار دارد. این گروه از گاوصندوق ها در واقع میان گاوصندوق های کلیدی و دیجیتال بیومتریک قرار گرفته اند.
1399/05/21 | 10:49
گاوصندوق آسانسوری
گاوصندوق آسانسوری یا زیرویترینی یکی از کاربردی ترین نمونه تجهیزات امنیتی می باشد که دارای ابعاد نسبتا بزرگ می باشند، دارای بدنه نسوز بوده و به دلیل بهره مندی از رمزهای بسیار قوی الکترونیکی و سنسورهای حساس به اثرانگشت، از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند.
ارسال نظر

طراحی سایت توسط دودکو طراحی سایت دود