گاوصندوق چیست

گاوصندوق

گاوصندوق یکی از مهم ترین و اصلی ترین تجهیزات امنیتی می باشد که با توجه به اندازه و ابعاد و میزان فضای موجود در آنها کاربردهای متفاوتی دارد. با توجه به اهمیت بسیار زیاد گاو صندوق در حفظ امنیت اسناد و مدارک و وسایل قیمتی و ارزشمند، گروه گاوصندوق خرم در ادامه به معرفی کامل آنها پرداخته و به مهم ترین ویژگی هایی که آنها باید داشته باشند تا بتواند به عنوان یک ابزار کاربردی شناخته شوند اشاره خواهد نمود.

گاوصندوق چیست؟

جعبه های یک یا چند طبقه چهار گوش با بدنه بسیار مقاوم و فولادی با قفل های بسیار معتبر و سیستم رمزگذاری پیچیده که برای نگهداری از وسایل و اسناد و مدارک و پول و جواهرات استفاده میشود اصطلاحا گاوصندوق گفته میشود. این وسایل نه تنها در محیط های تجاری و اداری و بانک ها مورد استفاده قرار میگیرند، بلکه از گذشته تا امروز در منازل نیز کاربرد داشته و سیستم های رمزگذاری و قفل آنها همیشه در حال تغییر و پیشرفت می باشند.

انواع گاو صندوق

گاوصندوق های خرم را بر اساس فاکتورهای مختلفی می توان تقسیم بندی نمود از مهم ترین آنها می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

انواع گاوصندوق از نظر ابعاد

اندازه و ابعاد و همچنین شکل ظاهری گاوصندوق ها با هم تفاوت های زیادی دارند. به طوریکه می توان نمونه های یک و چند طبقه بزرگ و کوچک و همچنین گاوصندوق های آسانسوری را مشاهده نمود. گاوصندوق های کوچک که اغلب یک یا نهایتا دو طبقه می باشند بیشتر در منزل و هتل ها کاربرد داشته و از نظر قیمت نیز در سطح ارزان تری نسبت به سایر گزینه ها قرار دارند. نوع دیگر این گاوصندوق ها که بیشتر در طلافروشی ها و موزه ها مورد استفاده قرار میگیرد، گاوصندوق های آسانسوری می باشند. ساختار این تجهیزات کاملا با سایر گاوصندوق ها متفاوت بوده و ویترین در نظر گرفته شده برای آنها با فشردن یک دکمه به طور کامل در صندوق مخصوص در قسمت پایین قرار میگیرد.

انواع گاو صندوق از نظر قفل

از دیگر فاکتورهایی که می توان بر اساس آن گاوصندوق ها را تقسیم بندی نمود، نوع قفلی می باشد که در آنها استفاده شده است. قفل های موجود روی درب گاوصندوق ها شامل مکانیکی، کلیدی، رمزی دیجیتال، بیومتریک و ترکیبی می باشند که نوع بیومتریک و ترکیبی آن بالاترین درجه امنیت را دارا می باشند. در گاوصندوق هایی که دارای سیستم قفل بیومتریک می باشند، تنها با اسکن اثرانگشت یا قرنیه چشم مالک امکان بازگشایی آن وجود داشته و به همین دلیل امکان بازگشایی آن توسط افراد غریبه وجود ندارد. البته لازم به ذکر است که استفاده از قفل های بیومتریک در گاوصندوق های خانگی و هتلی کاربرد زیادی نداشته و اغلب برای ادارات و سازمان ها و مراکز تجاری مهم مورد استفاده قرار میگیرند.

 

جنس گاو صندوق از چیست؟

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در ساخت گاوصندوق باید به آن توجه شود، مواد و متریالی می باشد که برای بدنه و دیواره های داخلی استفاده میشود. این مواد به اندازه کافی مقاومت داشته باشند تا گاوصندوق را در برابر ضربه و انفجار و آتش سوزی کاملا مقاوم کند. بتن آرمه یا بتن مسلح یکی از مواد مورد استفاده برای ساخت بدنه گاوصندوق می باشد که در واقع ترکیبی از شن و ماسه و سیمان و میلگرد است و به دلیل خاصیت کششی بالای بتن، با وارد شدن ضربه به بدنه آن احتمال شکستن صفر خواهد بود.

 

اجزای تشکیل دهنده گاو صندوق

در حالت کلی برای طراحی و ساخت گاوصندوق لازم است چند جز اصلی در آن قرار داده شود و امنیت و مقاومت هر یک در بالاترین سطح سنجیده و پیاده سازی گردد. اصلی ترین اجزای گاوصندوق شامل جعبه و بدنه فلزی و نسوز، درب فولادی و بتنی، قفل و دیواره های داخلی می باشد. به منظور استانداردسازی میزان مقاومت بدنه و دیواره های داخلی از نوعی بتن به همراه میلگردهای تقویتی و صفحات فلزی و الیاف های تقویتی استفاده میشود تا احتمال ترک خوردگی بتن و آتش گرفتن آن تا کمترین حد امکان کاهش پیدا کند. نوع قفل به کار رفته بر روی درب نیز همان طور که اشاره شد می تواند از قفل های کلیدی، مکانیکی، دیجیتالی و بیومتریک و ترکیبی برندهای داخلی و خارجی انتخاب گردد.

گاو صندوق چگونه ساخته میشود

برای دست یافتن به بالاترین کیفیت در طراحی گاوصندوق لازم است جزئیات طراحی هر یک از اجزای آن با دقت سنجیده شود و بر اساس استانداردهای روز دنیا هر گام طی شود. مراحل ساخت گاو صندوق را می توان در 6 گام تقسیم بندی نمود که عبارتند از:

  • تعیین طرح و اندازه و ابعاد: اولین گام در طراحی این وسایل، انتخاب طرح و اندازه و ابعاد آن می باشد. همان طور که اشاره شد گاوصندوق را می توان در اندازه های کوچک و بزرگ و یک طبقه و چند طبقه طراحی نمود که هر یک کاربرد متفاوتی دارند. پس از تعیین اندازه و ابعاد و طرح کلی، میزان بتن و فولاد مورد نیاز تخمین زده خواهد شد و اندازه ورقه های فولادی مورد نیاز برای ساخت جعبه فلزی اصلی محاسبه شده و پس از برشکاری آماده میشوند.
  • بتن مسلح یا آرمه به اندازه کافی آماده شده و بین ورقه های فلزی تزریق می گردد
  • پس از آماده سازی کامل جعبه بدنه، لازم است درب مقاوم و ضد انفجار و آتش سوزی با کمک لولاهای استاندارد نصب شود.
  • سپس تمام بخش های بیرونی و داخلی جعبه با رنگ های مخصوص رنگ آمیزی میشود.
  • در نهایت قفل و سایر تجهیزات مورد نیاز بر روی درب و سایر قسمت ها نصب شده و تمام بخش های دستگاه کنترل کیفیت میشوند.

5 ویژگی خرید گاو صندوق خوب

از مهم ترین ویژگی های یک گاوصندوق خوب که در زمان خرید آنها نیز باید مورد توجه قرار گیرند می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

  • استفاده از سیستم قفل و رمزگذاری پیشرفته
  • بدنه مقاوم در برابر آتش سوزی، انفجار و ضربه
  • اندازه و ابعاد متناسب با تعداد وسایل و کالاهای درون آن
  • امکان جایگذاری و اتصال گاوصندوق های سبک وزن به دیوار و کمد
  • اتصال گاوصندوق به سیستم های امنیتی و دزدگیر

گروه تولیدی خرم، اولین و معتبرترین برند تولیدکننده انواع گاوصندوق در ایران می باشد که تنوع بالا در محصولات و کیفیت آنها کاملا منحصر به فرد است. هر یک از محصولات این مجموعه دارای ویژگی های فنی و ظاهری منحصر به فردی می باشند که لیست کامل آنها در زمان مقایسه و خرید اینترنتی گاوصندوق توسط کارشناسان خرم ارائه شده است. با ورود به بخش فروشگاه و محصولات می توانید مجموعه گاوصندوق های تولید شده توسط این برند را مشاهده نمایید.

 

 

مقالات دیگر
1399/06/08 | 11:47
گاوصندوق چیست
جعبه های یک یا چند طبقه چهار گوش با بدنه بسیار مقاوم و فولادی با قفل های بسیار معتبر و سیستم رمزگذاری پیچیده که برای نگهداری از وسایل و اسناد و مدارک و پول و جواهرات استفاده میشود اصطلاحا گاوصندوق گفته میشود
1399/06/07 | 12:18
همه چیز درباره گاوصندوق خانگی
گاوصندوق خانگی یکی از پرکاربردترین انواع گاوصندوق می باشد که از نظر اندازه و ابعاد و همچنین تکنولوژی های به کار رفته در طراحی آن تفاوت هایی با بقیه دارد
1399/05/28 | 05:43
فروش گاوصندوق
. گاوصندوق ها را می توان بر اساس دو ویژگی مهم تقسیم بندی نمود که عبارتند از طرح و شکل ظاهری و سیستم رمزنگاری و قفل به کار رفته در آنها، که هر یک دارای زیرمجموعه های متعددی می باشند
1399/05/26 | 03:11
تعمیرات گاوصندوق
تعمیرات گاوصندوق مجموعه ای از خدمات از قبیل بازگشایی قفل در صورت گم شدن کلید یا فراموشی رمز توسط مالک، تغییر نوع قفل و همچنین حمل و جا به جایی آنها به محل های جدید می باشد
1399/05/21 | 11:13
گاوصندوق رمزدار
گاوصندوق رمزدار از نمونه های بسیار پرکاربردی می باشند که از نظر امنیت و میزان مقاومت در برابر ضربه و آتش سوزی در سطح بالایی قرار دارد. این گروه از گاوصندوق ها در واقع میان گاوصندوق های کلیدی و دیجیتال بیومتریک قرار گرفته اند.
1399/05/21 | 10:49
گاوصندوق آسانسوری
گاوصندوق آسانسوری یا زیرویترینی یکی از کاربردی ترین نمونه تجهیزات امنیتی می باشد که دارای ابعاد نسبتا بزرگ می باشند، دارای بدنه نسوز بوده و به دلیل بهره مندی از رمزهای بسیار قوی الکترونیکی و سنسورهای حساس به اثرانگشت، از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند.
ارسال نظر

طراحی سایت توسط دودکو طراحی سایت دود