گاوصندوق دیجیتال

همه چیز درباره گاوصندوق دیجیتال

گاوصندوق دیجیتال یکی از پیشرفته ترین وسایل برای نگهداری اشیای قیمتی و مدارک می باشد که نه تنها در محیط های مسکونی، بلکه در ادارات، بانک ها، سازمان های امنیتی و هتل ها نیز کاربرد زیادی دارد. همان طور که از نام این گاوصندوق مشخص می باشد، نحوه بازکردن قفل آن برخلاف گاوصندوق های مکانیکی، از طریق رمزهای الکترونیکی و اثرانگشت صورت میگیرد و به همین دلیل امنیت در آن بسیار بالا خواهد بود. گاوصندوق خرم؛ با به عنوان باسابقه ترین گروه در طراحی و تولید انواع گاوصندوق، در ادامه به معرفی کامل گاوصندوق دیجیتال پرداخته و هر آنچه که باید ویژگی های آن و قیمت و سایر موارد بدانید را ارائه خواهد داد.

انواع گاوصندوق دیجیتال

مانند سایر وسایل امنیتی مورد استفاده در منازل و محیط های اداری و تجاری، گاوصندوق های دیجیتال را نیز می توان بر اساس ویژگی های مختلف گروه بندی نمود که از پرکاربردترین آنها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

گاوصندوق دیجیتال خانگی

مهم ترین تفاوت این مدل گاوصندوق با سایر گاوصندوق دیجیتال، اندازه و ابعاد و وزن آنها می باشد و به گونه ای طراحی میشوند که فضای زیادی را اشغال نکنند. گاوصندوق های خانگی و اداری دیجیتال وزن حدود 20 کیلوگرم داشته و کاملا در برابر ضربه و آتش سوزی مقاوم می باشند و به منظور جلوگیری از سرقت آن به دلیل وزن کم، روی دیوار یا داخل کمد نصب میشوند. از جمله دلایلی که باعث میشوند تا احتمال جا به جایی و سرقت این گاوصندوق به صفر برسد، قرار گرفتن پیچ های متصل شده به دیوار در درون گاوصندوق است. به عبارت دیگر، لازمه جا به جایی و حمل و نقل گاوصندوق دیجیتال اداری و خانگی این است که ابتدا رمز را باز کنید!

گاوصندوق دیجیتال هتلی

با توجه به اهمیت نگهداری مدارک و اشایای قیمتی و پول در طول سفر و هتل، به همین دلیل اغلب هتل های پیشرفته درون اتاق گاوصندوق ارائه می دهند. گاوصندوق دیجیتال هتلی بر اساس نحوه رمزنگاری و بازکردن قفل به سه گروه کلی اثرانگشتی، کارتی و رمزدار تقسیم بندی میشوند که کارت و رمز برای هر مسافر به صورت منحصر به فرد در نظر گرفته میشود.

گاوصندوق هوشمند

پیشرفته ترین نوع گاوصندوق دیجیتال در گروه گاوصندوق های هوشمند قرار گرفته اند که امنیت در آنها در بالاترین سطح قرار دارد. این نوع گاوصندوق تنها از طریق اثرانگشت یا اسکن چشم مالک اصلی آن باز شده و به همین دلیل احتمال سرقت آن به صفر میرسد. گاوصندوق های اثرانگشتی دارای بدنه کاملا مقاوم در برابر ضربه بوده و در آتش سوزی و سیل و زلزله دچار هیچگونه خسارتی نخواهند شد. این گاوصندوق ها نه تنها برای منازل کاربرد دارد، بلکه برای محیط های تجاری و امنیتی و سازمان ها و بانک نیز گزینه مناسبی خواهد بود.

تفاوت گاوصندوق دیجیتال با گاوصندوق معمولی

با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی نحوه طراحی گاوصندوق ها و امکاناتی که در آنها ارائه میشود با تغییر و تحول زیادی روبرو شده است. به طوریکه می توان در حال حاضر تفاوت های زیادی را در قفل های به کار رفته در آنها و نحوه باز شدن هر یک مشاهده کرد. گاوصندوق های معمولی دارای کلید بوده و به همین دلیل از نظر امنیت در سطح پایین تری از نوع دیجیتال قرار گرفته اند. این نوع گاوصندوق در حال حاضر کاربرد زیادی نداشته و اغلب افراد و سازمان ها گاوصندوق هایی با قفل های پیشرفته تر و ترکیبی و همچنین هوشمند را ترجیح می دهند.همچنین لازم به ذکر است که گاوصندوق های معمولی از نظر قیمت نیز گاوصندوق های ارزان تر از نوع دیجتال می باشند اما همگی آنها در برابر ضربه و آتش سوزی و سیل کاملا مقاوم هستند.

 

بیشتر بخوانیم : گاوصندوق اثر انگشتی

تفاوت گاو صندوق دیجیتال با گاوصندوق های مکانیکی

نوع دیگر گاوصندوق های پرکاربرد به گاوصندوق های مکانیکی معروف می باشند. این قبیل گاوصندوق ها دارای قفل های ترکیبی بوده و برای باز کردن آنها نیاز به رمزهای دستی و همچنین دیجیتال می باشد. علاوه بر امنیت بالاتر گاوصندوق دیجیتال نسبت به نوع مکانیکی، به دلیل زمان بر بودن باز کردن قفل های ترکیبی در شرایط اضطراری اغلب افراد خرید نوع دیجیتال را در اولویت قرار می دهند. به عبارت دیگر، در صورتیکه نیاز داشته باشید در کمترین زمان مانند شرایط آتش سوزی و سیل، مدارک مورد نیاز را از گاوصندوق خارج کنید، باز کردن قفل های مکانیکی زمان بیشتری نیاز دارند.

طراحی گاوصندوق های دیجیتال چگونه است؟

در طراحی گاوصندوق دیجیتال تمرکز بر روی چند مسئله و موضوع مهم وجود دارد که عبارتند از: استحکام بدنه در برابر ضربه، آتش سوزی و سیل و همچنین بالا بردن امنیت قفل و نحوه باز کردن آن! به همین دلیل قفل ها و روش های ترکیبی مختلفی در طراحی آنها ارائه شده است و نسل های جدید آن دارای امنیت بسیار بالایی می باشند. به عنوان مثال، استفاده از اثر انگشت برای باز کردن قفل، قرار دادن قفل های بیومتریک که ترکیبی از رمز عددی و اثرانگشت یا اسکن چشم می باشند و همچنین قرار دادن قفل های زمان دار همگی در طراحی های جدید این نوع گاوصندوق به چشم میخورد. نتیجه و خروجی این نوع طراحی در نهایت تولید گاوصندوق با بالاترین سطح امنیت و احتمال صفر سرقت آن می باشد. به همین دلیل از این نوع گاوصندوق در بانک ها و سازمان های امنیتی استفاده زیادی میشود.

مقایسه گاوصندوق دیجیتال از نظر قیمت

قیمت گاوصندوق دیجیتال با توجه به چند فاکتور مهم تعیین می شود. از مهم ترین آنها می توان به اندازه و ابعاد آن اشاره نمود که هر چه گاو صندوق بزرگتر و سنگین تر باشد، در نهایت قیمت بالاتری دارد. علاوه براین، نوع قفل های به کار رفته در گاوصندوق و همچنین امکانات امنیتی جانبی از قبیل اتصال به سیستم های هشدار دهنده همگی می توانند بر قیمت گاوصندوق اثرگذار باشد.

خرید گاوصندوق دیجیتال

با توجه به امنیت بسیار بالای گاوصندوق دیجیتال و احتمال صفر باز شدن قفل های ترکیبی و نسل جدید آنها، این تجهیزات امنیتی در دنیای امروز با تقاضای زیادی مواجه شده اند. گروه گاوصندوق خرم اولین و بزرگترین تولیدکننده انواع گاوصندوق می باشد که امنیت آنها بارها مورد آزمایش قرار گرفته و با بدنه های کاملا مقاوم و قفل های حرفه ای ارائه شده اند. برای برقراری ارتباط با گروه خرم می توانید از راه های ارتباطی ذکر شده در پایین صفحه استفاده نمایید.


اگر گاو صندوق در زندگی ما وجود نداشته باشد چه اتفاقی میافتد ؟


قبل از راه اندازی سیستم و تولید گاو صندوق جرایم و دزدی های زیادی اتفاق می افتاد ، مردم از ترس اینکه در نبودشان دزد بیاید و اسنادشان یا چیزهای با ارزش را به سرقت ببرد ترجیح میدادند ، هنگامی که خارج از منزل هستند آنها را با خودشان حمل کنند اما در این شرایط تنها سارق را مجذوب جواهرات میکردند .
در بسیاری از موارد خسارت وارد شده به مالک غیر قابل بازگشت و جبران ناپذیر می باشد و هزینه بالقوه بازگشت سرمایه بیش از دارایی اولیه تامین شده میباشد. از اینرو فقدان گاوصندوق به خوبی حس میشود .
مشکلی که همیشه مردم در طول زندگی با آن مواجه میشوند این است که قصد دارند در ایام تعطیلات به سفر بروند و حالا میمانند که با اسناد ، جواهرات ارزشمند خود چیکار کنند در خانه بگذارند ؟ کجا پنهان کنند ؟ با خود ببرند ؟ و یا به همسایه بسپارند که تمام اینها ضریب امنیتی خیلی پایینی دارد و امکان سرقت در آن به شدت بالاست . و این امر موجب میشود سفر آرامی را نخواهید داشت و دائم نگران وسایلتان باشد که قطعا نگرانی به جایی می باشد چرا که آمارها حاکی از ان است که ماهانه بلکه حتی روزانه سرقت هایی زیاد این چنینی رخ میدهد .
در برخی موارد مردم از مبلغی که برای گاو صندوق می پردازند رضایت ندارند حال آنکه به این امر واقف نیستند که در برابر از دست دادن اسناد و اشیا گرانبهایشان بسیار ناچیز می باشد بنابراین انتخاب گاو صندوقی با ضریب امنیتی بالا بسیار هوشمندانه و مقرون به صرفه است . گاو صندوق ها با رمز اثر انگشتی حسگرهای قویی دارند که بلافاصله و با سرعت بالا اثرانگشت کاربر را تایید میکنند علاوه بر این بعضی رمز های اثر انگشتی بیش از اندازه حساس هستند و تشخیص اثر انگشت اسیب دیده ، تعریق و یا کثیف را ندارند و در کنار این رمز نگهداری کلید مکانیکی توصیه میشود ، همین طور بهتر است هر چند وقت یکبار رمز عبور خود را تغییر دهید . تولید ، آزمایش و مقایسه های بیشماری انجام شده تا صنعتگران به این گاوصندوق فلزی که در حال حاضر در بازار موجود میباشد رسیده اند و لزوم داشتن آن در هر خانه ای پیشنهاد میشود. .

 

مقالات دیگر
1399/06/08 | 11:47
گاوصندوق چیست
جعبه های یک یا چند طبقه چهار گوش با بدنه بسیار مقاوم و فولادی با قفل های بسیار معتبر و سیستم رمزگذاری پیچیده که برای نگهداری از وسایل و اسناد و مدارک و پول و جواهرات استفاده میشود اصطلاحا گاوصندوق گفته میشود
1399/06/07 | 12:18
همه چیز درباره گاوصندوق خانگی
گاوصندوق خانگی یکی از پرکاربردترین انواع گاوصندوق می باشد که از نظر اندازه و ابعاد و همچنین تکنولوژی های به کار رفته در طراحی آن تفاوت هایی با بقیه دارد
1399/05/28 | 05:43
فروش گاوصندوق
. گاوصندوق ها را می توان بر اساس دو ویژگی مهم تقسیم بندی نمود که عبارتند از طرح و شکل ظاهری و سیستم رمزنگاری و قفل به کار رفته در آنها، که هر یک دارای زیرمجموعه های متعددی می باشند
1399/05/26 | 03:11
تعمیرات گاوصندوق
تعمیرات گاوصندوق مجموعه ای از خدمات از قبیل بازگشایی قفل در صورت گم شدن کلید یا فراموشی رمز توسط مالک، تغییر نوع قفل و همچنین حمل و جا به جایی آنها به محل های جدید می باشد
1399/05/21 | 11:13
گاوصندوق رمزدار
گاوصندوق رمزدار از نمونه های بسیار پرکاربردی می باشند که از نظر امنیت و میزان مقاومت در برابر ضربه و آتش سوزی در سطح بالایی قرار دارد. این گروه از گاوصندوق ها در واقع میان گاوصندوق های کلیدی و دیجیتال بیومتریک قرار گرفته اند.
1399/05/21 | 10:49
گاوصندوق آسانسوری
گاوصندوق آسانسوری یا زیرویترینی یکی از کاربردی ترین نمونه تجهیزات امنیتی می باشد که دارای ابعاد نسبتا بزرگ می باشند، دارای بدنه نسوز بوده و به دلیل بهره مندی از رمزهای بسیار قوی الکترونیکی و سنسورهای حساس به اثرانگشت، از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند.
ارسال نظر

طراحی سایت توسط دودکو طراحی سایت دود